Τρίτη 6 Σεπτεμβρίου 2011

100ή ανάρτηση λίγο απο όλα....

ΣΥΝΈΝΤΕΥΞΗ SPIKE 69!


i.Κατʼ αρχήν πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το graffiti?

Ας πούμε πως δεν το αποφάσισα αλλά "έκατσε" από μόνο του.
Πήγαινα σχολείο σε μία φωλιά graffitάδων και όσοι ήμασταν εκεί,
βλέπαμε και μαθαίναμε το graffiti (για καλή μας τύχη) από σπουδαίους writers όπως Tare, Temor, Ante Kerts... με αποτέλεσμα να ακολουθήσει μια καυλωμένη γενιά (η δική μας) με άξιους bombers όπως Kiela, Fok, Senor, Coshim... και άλλους.
Οπότε αν με ρωτήσεις γιατί ασχολήθηκα, θα σου πω επειδή είχα την τύχη να πηγαίνω εκεί σχολείο.


ii.Τι άλλαξε στη ζωή σου λόγο του graffiti (αν άλλαξε κάτι)?Πώς αισθάνεσαι κατά την διάρκεια της δημιουργίας?

Δεν άλλαξε απολύτως τίποτα! Αν ανακάλυπτα το graffiti στα 20 μου ας πούμε, θα έπαιζαν σίγουρα αλλαγές σε σχέση με το πώς ήμουν πριν μάθω γιʼ αυτό.
Επειδή όμως ήμουν ακόμα 13 όταν ανακάλυψα αυτόν τον κόσμο, θα έλεγα πως μεγάλωσα και ωρίμασα μαθαίνοντας για το graffiti παράλληλα. Ίσως έπαιξε τον ρόλο του οδηγού στην ζωή μου, κάπως, στο υποσυνείδητο μου.

Κατά την διάρκεια της δημιουργίας νιώθω όπως εσύ, ή ο κάθε «εσύ», την ώρα που μιλάς στον ψυχολόγο σου. Είναι ωραία, χαλαρώνω, κάνω ό,τι γουστάρω και ο τοίχος δεν διαμαρτύρεται. Ξεδίνω και παράλληλα «τραβάω» την προσοχή του περίεργου περαστικού. Τώρα αν αρέσει ή όχι, είναι άλλο ανέκδοτο και δεν με απασχολεί κιόλας. Εσένα σε νοιάζει τι γνώμη θα σχηματίσει για ʼσένα ο ψυχολόγος σου?

iii.Πόσο καιρό έκανες practices για να βγάλεις τα pieces που βγάζεις σήμερα?

Η εξάσκηση δεν σταματάει, είναι όπως η αναζήτηση νέων ιδεών. Βλέπω τους πιτσιρικάδες και απορώ με την βιασύνη τους. Νομίζουν πως ο κόσμος δημιουργήθηκε σε 1 μέρα. Πιάνεις spray, βάφεις 2 τοίχους κιʼ αυτό ήταν...
Δεν πάει έτσι! Θέλει πολύ sketching πριν να ορμήσεις στον τοίχο, θέλει χρόνια μέχρι να αρχίσεις να δημιουργείς δικό σου style, και ακόμα πιο πολλά χρόνια για να κερδίσεις αναγνώριση.
Όσον αφορά το άτομο μου, πιστεύω πως έχω πάρα πολλά να μάθω οπότε πάρα πολλούς τοίχους να βάψω ακόμα.
iv.Τι μουσική προτιμάς να ακούς κατά την διάρκεια που κάνεις τα pieces?Θεωρείς απαραίτητο να ακούς κάτι την ώρα που κάνεις το σχέδιο σου?

Απαραίτητο όχι, καλή φάση όμως, ναι! Μακάρι να ʽχαμε πάντα μουσική να παίζει την ώρα που βάφουμε. Στον τοίχο πρέπει να παίζει ευχάριστη διάθεση πιστεύω. Ας είναι hip-hop, ας είναι reggae...ας είναι ότι θες.

v.Επηρεάζει η συναισθηματική σου κατάσταση τα σχέδια σου?

Ναι. Αν έχω ακεφιές και σκούρα χρώματα, τότε μαύρη μαυρίλα θα πλακώσει.
Αν πάλι έχω κέφια (πιο συχνό φαινόμενο) θα παίξω με όσα χρώματα έχω, με ότι τρόπους περάσουν από το μυαλό μου εκείνη την ώρα. Το παν είναι να εκφράζεσαι ελεύθερα.


vi.Πώς αντιδράς αν κάποιος ζωγραφίσει πάνω στο pieces σου (σε "πατήσει")?

Σε νόμιμους τοίχους δεν με πειράζει καθόλου, αρκεί να έχω προλάβει να βγάλω φωτογραφία. Σε bombs με ενοχλεί γιατί τα τελευταία χρόνια μερικοί "την βρίσκουν" να πατάνε ό,τι βρουν και όπου βρουν. Οι μικροί δε σέβονται, οι φίλαθλοι είναι ανεγκέφαλοι και άλλοι είναι απλά βλάκες. Δε πειράζει όμως, αςʼ τους να χαίρονται...


vii.Υπήρξαν στιγμές που ήθελες να κάνεις graffiti αλλά δεν είχες έμπνευση? Πώς αντέδρασες?

Έχει τύχει, ναι. Η αντίδραση έρχεται από μόνη της. Ή τα μαζεύεις και κάνεις κάτι άλλο ή κάθεσαι στον τοίχο και αδειάζεις sprays χωρίς λόγο. Μπορείς όμως κιʼ έτσι να περάσεις καλά.

viii.Πάντα χτυπάς τα σχέδια πρώτα στο blackbook και μετά στον τοίχο ή μπορεί και κατʼ ευθείαν στον τοίχο?

Σπάνια πάω στον τοίχο με σχέδιο. Μπορεί να κάνω sketching όλο το βράδυ και το επόμενο πρωί να βγάλω στον τοίχο κάτι εντελώς διαφορετικό από τα sketches που έκανα. Freestyle μωρέ κι ό,τι βγει...

ix.Σου την έχουν πέσει μπάτσοι? Πως αντέδρασες?

Κυνηγητά? Γιʼ αυτά ζούμε. Πως νομίζεις διατηρώ την φόρμα μου?
Πώς να αντιδράσω? «O πιο γρήγορος κερδίζει» (Παρεμβολές).
Πλάκα στην πλάκα δε μας κυνηγάνε με πάθος όπως παλιά.
Φλώρεψαν κι οι μπάτσοι!

x.Γουστάρεις το bombing ή προτιμάς να κάνεις πιο «χαλαρά» graffiti?

Ναι , από μικρός γούσταρα να παίζω κυνηγητό. Να ξέρω πως με κυνηγάνε αλλά δεν μπορούν να με πιάσουν. Παίζεις πιο άνετα το παιχνίδι όταν νιώθεις πως δύσκολα θα χάσεις. Τα legals είναι άλλη φάση. Δε σε κυνηγάνε εκεί, σε κερνάνε μπύρες και σουβλάκια. Δε συγκρίνονται αυτά! Άλλα σου προσφέρει το legal και άλλα το bombing.Keep bombing επί της ευκαιρίας!


xi.Είναι εύκολο σήμερα να βρεις hall of fame μέρη?

Τι να σου πω, εγώ έχω 3-4 μέρη που πάω για νόμιμα... Φαντάζομαι κάθε περιοχή θα ʽχει το Hall of Fame της πια.


xii.Πόσο χρόνο μπορεί να σου πάρει για να κάνεις μια full production με πολλά pieces?

Κάνουν και τέτοια τώρα? Δε με ενημερώσανε. Εμείς αν είναι να κάνουμε τοίχο με πολλά κομμάτια, απλά θα πάμε πολλά άτομα. Για να βγάλω ένα κομμάτι μεγάλο και να πω ότι ευχαριστήθηκα βάψιμο, μπορώ να κάτσω από 3 έως 5 ώρες στον τοίχο , εξαρτάται.

xiii.Μια συμβουλή για τους toy writers...

Toys, kings, ιππότες και πράσινα άλογα...
Για ʽμένα toys δεν είναι αυτοί που δεν βάφουν καλά.
Είναι όσοι δανείζονται την τέχνη κάποιου άλλου για να αποκτήσουν φήμη!
BE YOURSELF OR BE A TOY!!!







Daim Interview "Ο Master του 3D graffiti"



1. Ο κόσμος στην Ελλάδα πιθανότατα δε γνωρίζει πολλά για εσένα, ένας από τους καλύτερους 3Dκαλλιτέχνες στον κόσμο. Μπορείς να μας πείς μερικά πράγματα για τον εαυτό σου;


Εδώ και 22 χρόνια είμαι γνωστός με το όνομα DAIM ως καλλιτέχνης στο graffiti. Τότε μετακόμισα στο Αμβούργο και ύστερα σε αρκετές άλλες πόλεις και χώρες. Το 1996 πήγα να σπουδάσω σχέδιο στην Ελβετία. Πλέον εργάζομαι και πάλι στο Αμβούργο όπου είμαι ο συνιδρυτής της καλλιτεχνικής κοινότητας “getting-up”.


2. Πότε και πώς άρχισες να κάνεις graffiti;

Στην ηλικία των 15 ξεκίνησα να ακούω hip-hop μουσική, να δημιουργώ τα πρώτα μου graffiti μέσα στην πόλη, ζωγράφισα και δημιούργησα με το πρώτο μου στυλ. Έπειτα 2 χρόνια αργότερα πήρα ένα σπρέυ στα χέρια μου για πρώτη φορά. Τότε με συνεπήρε και η γοητεία ενός μικρού, στενού κύκλου ανθρώπων που είχαν προσαρμοστεί σε αυτή τη νέα κουλτούρα που προήλθε από τις ΗΠΑ. Ένιωθαν σαν κάτι ξεχωριστό. Δε μου είχε περάσει από το μυαλό ότι κάποια μέρα θα γινόμουν καλλιτέχνης… Αλλά για καιρό μετά που ζωγράφιζα, κατάλαβα ότι το graffiti θα μπορούσε να είναι μια επιλογή για το μέλλον μου. Για να αναπτύξεις το στυλ δεν χρειάζεται μόνο το ταλέντο. Χρειάζεσαι να μαθαίνεις από την κοινότητα του graffiti που προχωράει ώστε όλοι μαζί να πραγματοποιήσετε τις ιδέες σας.


mrf19158 v2 2 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti
3. Είναι γνωστό ότι το στυλ και οι ιδέες σου έχουν κυριολεκτικά καθορίσει την εξέλιξη του graffiti. Πώς νιώθεις γι’ αυτό; Πώς έχει επηρεάσει ο χρόνος την τέχνη σου;

Ξεκίνησα σε μια εποχή που με ενδιέφερε η hip-hop σκηνή που ήταν πολύ νέα στη Γερμανία και αποτελούσε μια μικρή ομάδα. Δεν υπήρχαν ουσιαστικά θαυμαστές της τέχνης του graffiti  παρά μόνο ενεργά μέλη σε αυτό το νέο κίνημα. Αυτό ήταν κάτι πολύ ξεχωριστό. Θέλαμε να εμπνεύσουμε άλλους ανθρώπους με την τέχνη μας. Με τη μετατροπή της σκηνής σε επαγγελματική, άλλαξε σημαντικά αλλά το σύνθημά της παραμένει το ίδιο. Ανάπτυξε το στυλ σου και βγες και υποστήριξέ το!



daim dai02462 600x800 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti

4. Στην ιστοσελίδα σου παρατηρήσαμε ότι ασχολείσαι και με άλλα είδη τέχνης που περιλαμβάνουν το graffitiως συστατικό, όπως γλυπτά, κινούμενες εικόνες και τρισδιάστατα έργα. Θα μας πείς λίγα πράγματα για την επιλογή αυτή;

Στην αρχή της δεκαετίας του 1990 ήμουν επικεντρωμένος σε τρισδιάστατα στυλ και ο σκοπός μου ήταν να δημιουργήσω το τρισδιάστατο εφέ σε ένα δυσδιάστατο μέσο απεικόνισης. Το να δημιουργήσω πραγματικά 3d αντικείμενα δεν είχε τόσο μεγάλη απόσταση από τον πρώτο μου σκοπό. Με τη χρήση του σπρέι είχα εξοικειωθεί με το τσιμέντο. Μετά από χρόνια που το χρησιμοποιούσα σαν φόντο, η ιδέα να το μορφοποιήσω σε γράμματα ήταν συναρπαστική. Ομολογουμένως, αν και η ιδέα αυτή μου ασκεί μεγάλη έλξη, ακόμα νιώθω  ένας «κλασικός ζωγράφος» εννοώντας ότι η δημιουργία δισδιάστατων μέσων θα με απασχολήσει για πολύ μεγάλο διάστημα.

5. Πώς και δεν ιδρύσες τη δική σου εταιρεία γραφικών τεχνών ώστε οι εταιρικές ταυτότητες πολλών άλλων εταιρειών να βασίζονται στο προσωπικό σου  στυλ;

Είναι επειδή δεν είδα ποτέ τον εαυτό μου ως γραφίστα ή εικονογράφο.


daim dai02463 600x800 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti

6. Έχεις σκεφτεί να ανοίξεις σχολή ώστε να διδάξεις τα μυστικά του graffiti;


Όχι, αλλά αυτό θα ήταν η κεντρική ιδέα θα ήταν η εξής: «Αναπτύξτε το προσωπικό σας στυλ. Βρείτε την έμπνευση μέσα αλλά και έξω από τη σκηνή του graffiti. Βοηθήστε τους άλλους και εργαστείτε μαζί. Να είστε ανοιχτοί σε καινούργιες ιδέες και να σέβεστε όλους όσους αγαπούν το graffiti όσο το αγαπάτε κι εσείς»




7. Ταξιδεύεις και ζωγραφίζεις σε όλο τον κόσμο, στο παρελθόν έχεις έπισκεφτεί και την Ελλάδα. Ποιες είναι οι σκέψεις σου σε σχέση με την ελληνική σκηνή graffiti;

Έχω ταξιδέψει πολλές φορές και σε πολλές χώρες και έχω επισκεφτεί τις περισσότερες χώρες όπου υπάρχει μεγάλη κοινότητα graffiti. Με δέχτηκαν σε όλες θερμά, είτε στις ΗΠΑ, τον Καναδά, τη Νέα Ζηλανδία, τη Βραζιλία, την Αργεντινή, την Αυστραλία, τη Γαλλία, την Ιταλία, την Ελλάδα. Ακόμα ελπίζω να επισκεφτώ κάποιες χώρες στις οποίες δεν υπάρχει ακόμα κάποια σκηνή.
Το Graffiti είναι μια παγκόσμια γλώσσα και αυτό το κάνει μεγαλειώδες σε κάθε χώρα, ανεξαρτήτως πόσο διαφορετικό και ξένο είναι, και φαίνεται να είναι ένας τρόπος να γνωρίσουμε ανθρώπους με παρόμοια νοοτροπία και μαζί να πραγματοποιήσουμε τα διαφορετικά μας στυλ σε τοιχογραφίες.
Τα ταξίδια μου για graffiti στην Ελλάδα ήταν συναρπαστικά γιατί γνώριζα ήδη την χώρα  από αμέτρητες επισκέψεις που είχα κάνει σαν παιδί και κατάφερα να την ζήσω από μια άλλη πλευρά.


mrf19200 01 01 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti
8. Πρόσφατα συνεργάστηκες με τη Volvo και την Opel σε διαφορετικά projects. Μπορείς να μοιραστείς και με μας κάποιες σκέψεις σου πάνω σ’ αυτές τις συνεργασίες;



Το να συνεργάζεσαι με κάποιο πελάτη βοηθάει να δημιουργούνται καλή επικοινωνία και ανταλλαγή ιδεών ώστε να πραγματοποιήσεις  τις ιδέες του και να τις πραγματοποιήσεις. Πρέπει να διαφημίσεις τις ιδέες τους, κάτι που δεν είναι πάντα δυνατό αλλά είμαι τυχερός που μέσα σε 20 χρόνια, λόγω του αναπτυσσόμενου στυλ μου, οι πελάτες εκτιμούν το στυλ της δουλειάς μου.
Με αυτά τα project έχω τη δυνατότητα να φτάσω σε ανθρώπους και μέρη, που σε φυσιολογικές συνθήκες δε θα μπορούσα. Έτσι, ανοίγω τον εαυτό μου σε νέες ιδέες και κατευθύνσεις, όπως ακριβώς συνέβη στα τελευταία project για την Opel και τη Volvo.


daim dai01100 600x899 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti

9. Έχεις νιώσει ποτέ να στερεύεις από ιδέες; Τι εμπνέει και προκαλεί την τεχνοτροπία του DAIM;


Ο στόχος μου είναι να αναδεικνύω νέες πλευρές του graffiti. Πάντα θα υπάρχουν οι ψευδεπίγραφοι καλλιτέχνες, αλλά και αυτοί που όλο και πιο συχνά χρησιμοποιούν διαφορετικά μέσα και στυλ. Έτσι έρχονται οι νέες ιδέες, μακριά από τις παλιές. Το Graffiti μπορεί να σχεδιαστεί με πολλούς τρόπους. Για μένα σημαντικό είναι να δοκιμάζουμε νέα πράγματα και να μη χάνουμε τη βασική ιδέα. Ωστόσο πρέπει να λαμβάνουμε υπ’ όψιν τη διαφήμιση, τα κόμικ και τα κινήματα της τέχνης όπως π.χ. το Pop Art που ακόμα και σήμερα επηρεάζει το graffiti  - και αντίστροφα – ώστε να τοποθετούνται σε ένα νέο πλαίσιο, και ειδικά ότι έχει να κάνει με τη φύση: Όλα τα πιθανά σχήματα και χρώματα.. αλλά χρειάζεται να κρατάς τα μάτια σου ανοιχτά!


walls daim dai036731 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti

10. Τι σχεδιάζεις για το μέλλον; Πάνω σε τι εργάζεσαι τώρα;


Ύστερα από χρόνια με πολλά ταξίδια, εκθέσεις και project στα οποία συχνά έπρεπε να ασχολούμαι και με την οργάνωσή τους, έπρεπε να περάσω από ένα στάδιο συγκέντρωσης πάνω στη δική μου καλλιτεχνική εργασία. Αυτό, για μένα, σήμαινε πεντακάθαρα, ότι έπρεπε να εστιάσω σε λίγα αλλά σημαντικά project και εκθέσεις. Ήθελα να νιώθω ότι στέκομαι στα πόδια μου με τη δουλειά μου σαν καλλιτέχνης και σαν ενεργό μέλος της σκηνής graffiti.
Για παράδειγμα, με τη σειρά εκθέσεων Urban Discipline και τα συνακόλουθα βιβλία, ήταν στιγμές που αναρωτιόμουν μήπως ήμουν περισσότερο ένα πρακτορείο που διοργάνωνε event ή ένας εκδότης παρά καλλιτέχνης. Αλλά πάντα ήταν ξεκάθαρο στο μυαλό μου ότι η καλλιτεχνική μου εργασία έπρεπε να είναι στο επίκεντρο κι έτσι μετέφερα το σύνολο των προσπαθειών μου προς αυτή την κατεύθυνση ξανά.
Έτσι θα μπορούσα να εστιάσω σε αυτά που ήταν σημαντικά για μένα, να αναπτύξω νέες μορφές και μεθόδους και να συμμετέχω σε εξέχουσες εκθέσεις.


daim dai03790 600x899 Daim Interview Ο Master του 3D graffiti
11. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την συμμετοχή σου να μας δώσεις αυτή τη συνέντευξη για τα εγκαίνια της νέας μας ιστοσελίδας. Μήπως θα θέλατε να προσθέσετε κάτι;

Πέρσι επανεκκίνησα την ιστοσελίδα μου. Θα περιέχει περισσότερα πράγματα από τα πρόσφατα έργα και project. Θεωρώ την ιστοσελίδα ως ένα online αρχείο στο οποίο μπορεί ο οποιοσδήποτε να παρακολουθήσει την πορεία των έργων μου τα τελευταία 20 χρόνια. Εκεί έχουν αναρτηθεί πάνω από 100 εικόνες  σε πολύ καλύτερη ποιότητα από ποτέ. Επίσης υπάρχουν ακόμα εκδόσεις,, σχέδια και video καθώς και εκδόσεις σε αναφορές σε περιοδικά και τον τύπο.
Μπορείτε να συνδεθείτε σε αυτή μέσω RSS, Twitter ή Facebook ώστε να είστε ενημερωμένοι.

YO MAFIA CREW!!



ΚΑΙ Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΉ ΣΑΠΊΛΑ ΜΑΣ!!!
BanDBanDTeso (ic )
Bernhardst[h]al
ICERockRoute.!!!!Буээ-э-э!NoirAstorErnie & BertseloDURAKsimek/boohaha/othes/urid/don40vcuJOYS DURAKafter party1 mai\\

1 σχόλιο:

CLICK ME!