Σάββατο 2 Ιουνίου 2012

OPEK Interview


Opek Interview Greek graffiti

Πιστεύεις ότι είσαι τυχερός που άρχισες να βάφεις εκείνη την περίοδο με βάση τα cans που υπήρχαν αλλά και την νοοτροπία της εποχής;

Δεν ξέρω αν μπορώ να θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό που γνώρισα την φάση από τα αρχικά της στάδια. Σίγουρα όμως αυτό με βοήθησε να εκτιμήσω το τι σημαίνει graffiti. Είναι κάτι το οποίο σε κάνει να σέβεσαι κάποια πράγματα σε αυτό.

Γιατί επέλεξες το tag "Opek" και όχι κάποιο άλλο; Tι σημαίνει για σένα;

Μου άρεσαν τα γράμματα αυτά κυρίως και επίσης δεν ήθελα ένα tag με πολλά γράμματα. Γι' αυτό και κατέληξα σε αυτό. Το Οpek είναι σαν δεύτερο όνομα μου πλέον, έχουμε γίνει ένα.
Opek Interview Greek graffiti

Πως ξεκίνησε για σένα η φάση του graffiti; Μέσω φίλων, συγγενή ή μόνος.

Στην αρχή εντόπισα τα πρώτα fullcolour graffiti σε διάφορα video clips της εποχής ενώ παράλληλα και ένας φίλος μου στο σχολείο που ψιλο-έβαφε, με παρακίνησε να ξεκινήσω και απλά μια μέρα αγόρασα τα πρώτα cans και από τότε δεν έχω σταματήσει μέχρι τώρα.

Πως σκέφτηκες να αρχίσεις graffiti; Ήταν κάτι που σου άρεσε, ήταν μέσο έκφρασης ή απλά ήθελες να διαφέρεις από τους άλλους;

Ήταν για μένα κάτι πρωτόγνωρο που ήθελα να το δοκιμάσω. Όταν έβαψα για πρώτη φορά ένιωσα ότι άφησα το στίγμα μου, ότι άλλαξα το τοπίο.
Opek Interview Greek graffiti

Γουστάρεις πιο πολύ το παράνομο ή το νόμιμο; Τί σε αντιπροσωπεύει πιο πολύ και γιατί;

Για μένα δεν υπάρχει νόμιμο και παράνομο. Το graffiti είναι μόνο παράνομο. Απλά όταν κάνεις ένα fullcolour κομμάτι επιλέγεις σημεία πιο ήσυχα.Το να σου παραχωρήσει κάποιος τον τοίχο του είναι κάτι άλλο. Απλά έχεις την ανοχή του τίποτα παραπάνω. Γουστάρω πολύ να βάφω ένα fullcolour κομμάτι, όσο και να βγω για taggs την νύχτα. Δεν τα ξεχωρίζω γιατί όλα πρέπει να υπάρχουν στην φάση...αυτό κρατάει ακόμα το graffiti pure.

Έχεις πάει σε φέστ σωστά; Θεωρείς την τέχνη του graffiti τέχνη, ή απλά είναι μόνο ένα χόμπι;

Όπως έχω ξαναπεί το graffiti δεν ανήκει στην τέχνη. H τέχνη ανήκει στο graffiti. Είναι η απόλυτη ελευθερία έκφρασης. Tα φεστιβάλ είναι απλά το μέσο για να έρθει σε επαφή ο απλός κόσμος με τα άτομα που γεμίζουν τις μάντρες χρώμα, τίποτα παραπάνω τίποτα λιγότερο. Είναι καλό να γίνονται φεστιβάλς γιατί έρχονται σε επαφή με τη φάση όλο και περισσότερα νέα παιδιά.
Opek Interview Greek graffiti

Ποιό είναι το αγαπημένο σου style; (throwups,wildstyle)

Δεν μου αρέσουν τόσο τα wildstyle γιατί είμαι λάτρης της απλότητας αλλά και τελειομανής...με εντυπωσιάζουν πιο πολύ τα απλά styles που έχουν όμως να πουν πολλά σε skills, χρωματισμό και ιδέα. Τελευταία γουστάρω να βλέπω styles που έχουν πολλά στοιχεία από το bombing.

Τί σου αρέσει ποιο πολύ τα letters ή characters;

Θεωρώ ότι ένας σωστός writer πρέπει να μπορεί να κάνει και τα δυο καλά. Μπορεί να ακούγεται κάπως αλλά δεν μου αρέσουν οι writers που δεν την ψάχνουν. Ακόμα και αν πιστεύεις ότι δεν είσαι καλός σε ένα στοιχείο του graffiti κάνε practise και θα δεις ότι θα τα καταφέρεις.
Opek Interview Greek graffiti

Ποιες ήταν οι επιρροές σου;

Κυρίως οι toast, ces, bates, revok, sever, phat, rime. Tους θεωρώ κορυφή στον κόσμο.

Ποια είναι η σχέση του graffiti στις μέρες μας με το hiphop;Είναι ακόμη ένα στοιχείο του;

Θεωρώ ότι το graffiti έχει κρατηθεί πιο αναλλοίωτο στον χρόνο....η διεθνής HipHop σκηνή έχει μπει σε πιο εμπορικά μονοπάτια πέραν ελαχίστων εξαιρέσεων. Ως εκ τούτου δεν θεωρώ πια ότι το graffiti είναι στοιχείο της σημερινής σκηνής.

Τι θα συμβούλευες τους νέους που θέλουν να ξεκινήσουν τώρα το graffiti;

Να ξεκινήσουν μόνο αν το θέλουν πραγματικά και όχι από μόδα, να μπουν με σεβασμό στην φάση και να πάντα να δοκιμάζουν καινούργια πράγματα, να προσπαθούν να μην βαλτώνουν.
Opek Interview Greek graffiti

Πιστεύεις αν το graffiti γινόταν νόμιμο θα υπήρχαν καλύτεροι writers και περισσότερο κοινό που να του αρέσει;

Δεν πιστεύω ότι αν γινόταν νόμιμο θα υπήρχαν καλύτεροι writers. Eπίσης δεν με ενδιαφέρει το κοινό που θα το αγαπήσει μόνο όταν γίνει νόμιμο. Σέβομαι το κοινό που το αγαπάει παρόλο που είναι παράνομο.

Αποδέχεσαι τον όρο toys για τους νέους writers; Αιτιολόγησε μου το, όποια και αν είναι η απάντηση σου.

Δεν αποδέχομαι τις ταμπέλες εύκολα. Tι σημαίνει toy και king; Tα θεωρώ ανοησίες αυτά. Tο μόνο που γουστάρω είναι να υπάρχει σεβασμός. Με ενοχλεί όταν κάποιος πάει και πατάει κομμάτι μου μόνο και μόνο για να κάνει μια μπούρδα. Eνώ εγώ έχω χαλάσει ώρα και χρήμα για να κάνω κάτι ολοκληρωμένο. Έχω μάθει να σέβομαι κάποια πράγματα και θεωρώ πως πρέπει και τα νέα παιδιά να μάθουν να σέβονται ανθρώπους που έχουν γεμίσει τα πνευμόνια τους με χρώμα όλα αυτά τα χρόνια. Σεβάσου για να σε σεβαστούν.

Σκέφτηκες ποτέ να παρατήσεις το graffiti;

Όχι ποτέ. Αν και υπήρξε μια περίοδος που δεν έβαφα τόσο συχνά, λόγο στρατού κτλπ.

Σε ποιους δίνεις respect;

Τα χαιρετίσματά μου και το ειλικρινές respect μου σε: othes, broke, dane, jone, carve, speg, dask, tam, china, lune, econe, ino, Αρτέμη, komet, tones, poison, ozone και ένα yo σε όσους δεν άφησαν την φάση ποτέ.

Πηγή: hiphop.gr 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

CLICK ME!